Tygpåsen som goodiebag
Långa handtag, korta handtag, med eller utan tryck, med eller utan budskap, i färg, i bomull, i canvas… möjligheterna är oändliga då det gäller tygpåsarna och det kan verka som en djungel. Värt att ha i bakhuvudet är dock att de skall passa företagets image, resterande profilprodukter och också företagets kunder.
Söker företaget en goodiebag så skall man fundera över vad som skall stoppas i påsen och vilka kunder man vänder sig mot (precis som för andra profilprodukter). Säljer företaget trendiga solglasögon i snyggt fodral till en yngre publik så kanske en iögonenfallande tygpåse med en skön slogan är att föredra. Säljer man istället hjälpmedel för människor med fysiska handikapp kan en tygpåse behöva ha långa handtag som gör att den kan hängas tvärs över kroppen eller över rullstolsryggen. Vill man stoppa ned en god flaska olivolja i sin goodiebag vill man nog ha en något smalare och mer stabil tygpåse för att undvika klirr och kladd.
Oavsett vad som skall stoppas i goodiebagen så är det dock, som nämnt, viktigt att matcha tygpåsen mot företagets resterande profilprodukter och reklam. Mycket tid och många tankar har lagts kring företags logotyp, slogan, typsnitt och uttryckssätt och detta skall synas i alla led. Har ni en avslappnad attityd gentemot era ungdomliga kunder bör tygpåsen/goodiebagen och utstråla detta.
Dessutom underlättar det om tygpåsen och det som skall stoppas där i är lätt att bära med sig eller att skicka. I slutet av ert event står personalen uppradad invid utgången för att ge era besökare ett minne att ta med hem och detta behöver ofta gå fort. Då måste påsarna kunna packas i förväg och stå i rader i väntan på att delas ut. Om företaget istället skickar goodiebagen så är det också viktigt att den inte väger för mycket eller är så skrymmande att kunden måste hämta ut den på uthämtningsställe; ingen tycker om att behöva hämta ut reklam.