En användbar, hållbar och långlivad produkt

productTygpåsen, om den tillverkas i bra material och ett pålitligt företag, kan vara användbar lång tid framöver. En bra tillverkad tygpåse kan lätt bli en favorit hos sin ägare som kan bära träningskläder, skolböcker och matlådor däri. Uppfinningsrikedomen kring vad en tygpåse kan användas till är rik och ju mer den kan användas till, desto oftare kommer den att användas och desto fler ser företagets budskap.

För det är ju för att synliggöra företagets logotype och budskap som tygpåsar och andra profilprodukter tillverkas. Det finns en uppsjö av olika andra typer av påsar som används men de flesta vet hur lång livstid en platspåse av tveksam kvalitet har – förhoppningsvis håller den från affären och hem, om användaren packar den på rätt sätt. I bästa fall så kan plastpåsen användas en andra gång och då ofta som soppåse. En papperspåse kan oftast användas flera gånger men är inte alltid så lockande att bära med sig på stan. Även om det finns snyggare papperspåsar än de bruna som inhandlas i matvarubutiken så är de skrymmande, reagerar negativt mot väta och kan vara obekväma att bära både på grund av ett för hårt handtag och dess ringa möjlighet att bäras över axeln. Tygpåsen är en bra investering!

Företaget ger bort en tygpåse med informativt innehåll och en trevlig give-away och får en vandrande reklampelare som kan färdas världen över. En tygpåse tar ingen plats om den packas ned eller om något litet läggs i den och den hängs över axeln. Dock så kan den rymma rejält mycket om användaren maxar utrymmet. Således är det en produkt som användaren gärna tar med sig, ibland “bara utifall att”. Men för att vilja ta med sig tygpåsen och för att vilja använda den så måste företaget bakom den ha tänkt igenom sin produkt. Tänkt på vem som skall använda den, att den måste kunna tvättas, att den ska vara lätt att packa, att den ska tåla en del tyngd och att den skall vara attraktiv.