Tygpåsen – en accessoar på stan

114f15b553d2d01e7943b6dc6f872252Tygpåsen känns oerhört modern och som en produkt i tiden och den är mer miljövänlig än både plastpåsen och papperskassen då den har längre livslängd. En produkt som visar att företaget som satt sin logotype på påsen hänger med i tiden och värnar om framtiden genom att värna om miljön. Att det dessutom är mer ekonomiskt att producera en tygpåse gör det hela än mer värt.

Att trycka sin logotype eller ett budskap på en tygpåse kan ge stor och lång uppmärksamhet. Kunden tenderar att använda en tygpåse oftare än andra påsar, bland annat så är den ett utmärkt alternativ för matlådan och som bärkasse när man bara skall handla lite grann i butiken. Om vi tänker att er kund bär matlådan i en tygpåse med er logotype på väg till jobbet så kan tusentals personer komma att se er reser personen kommunalt. Att gå in i en butik betyder att ses av andra besökare och också här noteras ert företag.

Tygpåsar kan vara av olika material men oftast i bomull då det är ett slittåligt material som tål att tvättas och som ger snygga och tydliga tryck. Dock skall man tänka på att välja en bomull av god kvalitet med något högre vikt än normalt för att det skall klara de utmaningar som en tygpåse utsätts för. För att värna än mer om miljön så kan företaget naturligtvis välja en miljöcertifierad och ekologisk bomull – det uppskattas av många kunder som idag är medvetna om miljöaspekten.

Polyester är ett annat material som gärna används i tygpåsar, bland annat för att det är billigare och mer elastiskt än bomull samt att det är väldigt slitstarkt. Nackdelen med polyester är att den inte är lika bra för miljön som miljöcertifierad bomull; den kräver kemikalier för att produceras.

Ett tredje alternativ är att blanda polyester och bomull. Den miljövänliga bomullen möter polyestern och ett prisvärt och hållbart tag skapas.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *