Lätt att bära i snygg design

great-design-evolvesMånga företag lägger stora pengar på att närvara på mässor och andra typer av event. Om vi här håller oss till en mässa så kostar det mycket att boka sin plats, att producera en monter, att ha personal, att trycka personal och så vidare. Dessutom så ska man gärna ha lite godis eller snacks för att locka besökarna till ens egen monter så att man får chans att presentera sina produkter och/eller tjänster. När besökarna lämnar en vill man dessutom att de skall vilja ta med sig material och visitkort och här gäller det att tänka strategiskt. Det är många som slåss om de potentiella kunderna och de flesta företag delar glatt ut både stora och tunga broschyrer. Så klart! Besökaren skall ju gå hem och läsa och lära mer för att sedan ta ny kontakt. Men hur skall de bära med sig allt material från alla spännande leverantörer? Med en kasse blir det givna svaret – men vems kasse?!

Att trycka broschyrer och annat presentationsmaterial av miljövänligt papper är idag nästan obligatoriskt och är säljmaterialet naturvänligt så bör väl kassen man delar ut vara det också. Dessutom bör kassen vara snygg, ha en tydlig logotyp eller budskap – utan att vara för skrikig. Välj din tygpåse och designen på densamma med omsorg. Det kommer att göra att besökarna väljer att bära allt sitt material, oavsett vilken leverantör de tillhör, i er påse. Era besökare strosar runt på mässan ytterligare ett par timmar efter att de lämnat er, med tygpåsen på axeln, och flera tusen andra potentiella kunder ser att ni är närvarande. När besökaren sedan lämnar mässan så hinner ytterligare tusentals människor att se påsen, framför allt om hen reser kommunalt. Ytterligare några dagar senare så är det dags att ta med en matlåda till jobbet, en present till kalaset eller träningsskorna till gymmet och vad passar då bättre än den snygga tygpåsen man fick på mässan.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *